Att beställa

Leveransinformation

Våra lufttorkade produkter levereras mån – fre, avhämtas vid din närmsta DHL ”Service-Point”.
Ni får ett mail eller sms när varan är klar för avämtning.

Skulle du beställa våra färska / frusna köttprodukter (BARF) plus våra torkade kan du få
samtliga produkter levererade hem till din dörr. I de flesta fall är dock DHL Service Point ett bättre alternativ även för våra frysta produkter. Detta därför att DHL oftast behöver ytterligare ett dygn på sig att leverera fram till din dörr. I Skåne och Blekinge kan vi oftast leverera frysta produkter och större beställningar inom ett dygn.

Våra BARF-produkter och Hallas Färskfoder levereras med kolsyreis (torr is), utskick från Landskrona. Varorna levereras enl ök hem till din dörr. Någon måste finnas på uppgiven leveransadress för mottagande av beställda varor. Leverans hem till dörren tar 1-3 dygn, leverans till DHL Service Point eller till din arbetsplats tar 1-2 dygn. Leverans tiderna beror naturligtvis på vad du bor och det finns orter i Sverige som vi inte kan leverera med våra frysta artiklar därför att det helt enkelt tar för lång tid innan varorna är framme.  

Leverans till Service Point måste hämtas ut samma dag som avisering via sms sker dvs dagen efter utskick från Landskrona.

Vi skickar frysta varor på tisdagar och onsdagar för att garantera att varorna hinner fram innan helg. Under det kallare halvåret kan vi skicka till de orter som varan ankommer inom 3 dygn, under det varmare halvåret måste varan nå avhämtningsplatsen inom 1,5 dygn.

Är du osäker så maila/ring oss gärna så gör vi en koll och ser om det är möjligt att leverera.

Vid beställning av Pommys färskt/fruset i påsar (500g o 1kg) finns två alternativ - "en liten full låda" dvs 7 kg eller "en stor full låda"dvs 14 kg. Detta av hållbarhetsskäl! Det går således inte att beställa andra vikter än 7kg, 14kg, 21kg osv i 7kg intervaller.

 Vid beställning av Pommys färskt/fruset i 5kg kartonger så är den minsta beställningsmängden 10kg, dvs 2 lådor. Här är intervallet 10kg.

Vid kombinations beställningar, dvs Pommys påsar, kartonger och eller Hallas färskfoder är minsta beställningsmängden 7kg och sedan i 7kg intervaller.

 Vi måste vara säkra på att varorna levereras just frusna, för er och vår skull...

POMMY´S ansvarar inte för ej mottagna varor, se leverans- och beställningsvillkor ovan.

Betalningsvillkor

Vi samarbetar med KLARNA vilket innebär att ni först får varan och därefter en faktura från KLARNA, vilken ska betalas inom 14 dgr. När ni gjort er beställning färdig ombeds ni att fylla i era uppgifter. Därefter gör KLARNA en sekund-snabb kreditprövning och om allt är OK går ordern iväg till oss och vi skickar den enligt ovanstående leveransinformation.

På så sätt får ni först se varan, innan ni betalar, samt slipper att lämna ut känslig kortinformation.

Betalningsvillkor-beställningar utanför Sverige men inom Europa.

Ni kan via Payson förskottsbetala, antingen via kortnummer eller kontonummer

Fraktkostnad tillkommer på alla försändelser, minsta kostnad till Service-Point är 69 kr.
Minsta kostnad för leverans hem till dörren är 89 kr. Minsta kostnad för frakt inom Europa är 300kr. Fraktfritt för köp över 1000 kr inom Sverige och 1500kr inom Europa.

Returer, reklamationer, ånger

Ibland ångrar man sig eller vill lämna tillbaka varan av annat skäl. Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen.

Ta kontakt med oss, skicka inga varor förrän vi pratats vid!

I vissa fall kan det räcka med att du skickar oss en bild som förklaring på varför du vill reklamera varan. Blir du ombedd att skicka varan i retur så ersätter vi givetvis dina utlägg.

Vi kommer att göra allt vi kan för att du ska bli en trogen, återkommande kund hos POMMY´S.

Magnus Busch

Ägare och VD